ذهن شما از بازار خطرناک تر است!
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

روانشناسی تجارت

اگر یک معامله گر مبتدی هستید، احتمالاً با کنجکاوی ملایم تا غیرقابل وجود در مورد روانشناسی تجارت روی این مقاله کلیک کرده اید.

اگر متخصص هستید، احتمالاً چشمانتان را می‌چرخانید و به دنبال محتوای «مفیدتر» دیگری برای خواندن هستید، مانند یک ایده تجاری یا پیش‌نمایش NFP این ماه.

اما این جایی است که شما اشتباه می کنید.

کار بر روی روانشناسی معاملاتی شما، اگر نگوییم مهمتر از مطلع ماندن از آخرین به روز رسانی های اساسی و حرکات نمودار است.

زیرا اگر روان خود را آماده و آماده برای مقابله با تمام آنچه بازارها باید به سمت شما بیاورند، نداشته باشید، کل استراتژی معاملاتی شما بر روی یک خانه از کارت ساخته می شود.

و شما، نه بازار، دلیل سقوط آن خواهید بود.

بیشتر بدانید:


پس روانشناسی تجارت چیست؟

روانشناسی تجارت ذهنیتی است که با آن به سرمایه گذاری در بازارهای مالی می پردازیم.

روانشناسی تجارت. چیست؟
چگونه روانشناسی تجارت بر رفتار تأثیر می گذارد

میگن عشق باعث میشه کارهای احمقانه انجام بدی و این کار را می کند.

اما بیشتر احساسات شدید مانند ترس، حرص، غرور و خشم نیز همینطور است. و هیچ چیز بیشتر از پول این احساسات را تحریک نمی کند.

یا به طور خاص تر، ساخت یا از دست دادن مبالغ زیادی از آن در عرض چند دقیقه.

ما همه آنجا بوده ایم.

    ما یک موقعیت را خیلی زود می بندیم زیرا می ترسیم پول بیشتری از دست بدهیم، فقط برای اینکه شاهد چرخش بازار به نفع معامله ای باشیم که به تازگی بسته ایم.
    ما موقعیت را برای مدت طولانی باز می گذاریم زیرا چشم های حریص ما به نشانه های دلار تبدیل می شود، فقط می بینیم که بازارها علیه ما می چرخند و نه تنها سودی را که ساعت ها صرف آن کردیم، بلکه سرمایه اولیه ما را نیز از دست می دهیم.
    ما از تغییر استراتژی معاملاتی خود با وجود شواهد روشنی که نشان می‌دهد کار نمی‌کند، امتناع می‌کنیم، زیرا آنقدر مفتخریم که نمی‌توانیم بپذیریم که تحلیل ما غیرفعال است.
    ما با عصبانیت موقعیت پس از دیگری را برای انتقام ضرر بدون فکر کردن به معاملات یا اتخاذ اقدامات احتیاطی مناسب برای مدیریت ریسک باز می کنیم.

و این تنها چهار مورد از احساسات فوق‌العاده پیچیده‌ای است که در تجارت بازارهای مالی وجود دارد.

با خراش دادن به سطح ترن هوایی احساسی که سرمایه‌گذار FX است، ما قبلاً موفق شده‌ایم 4 تصمیم متفاوت عجولانه و سرنوشت‌ساز را فهرست کنیم که می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر ارزش سهام ما تأثیر بگذارند.

پس چرا معامله گران آنطور که باید این موضوع را جدی نمی گیرند؟

متأسفانه، صنعت تا حد زیادی تمایل دارد که این جنبه حیاتی سفر هر معامله گر را نادیده بگیرد یا نادیده بگیرد. و دلایل زیادی برای این وجود دارد.

برخی آن را به هیجان یا اشتیاق معامله گران نسبت می دهند که مستقیماً وارد بازار شوند. برخی دیگر ادعا می کنند که این اتلاف وقت است زیرا بازارها بدون توجه به احساس ما نسبت به آنها، هر کاری که بخواهند انجام می دهند.

اما اگر از ما بپرسید، این به سهل انگاری سازمانی فاحش در صنعت مربوط می شود که بسیار مخرب تر از آن چیزی است که ما می توانیم تصور کنیم.

ما به معامله‌گران مبتدی می‌گوییم که حساب‌های نمایشی باز کنند تا «استراتژی خود را تمرین کنند»، اما در مواجهه با زیان‌هایشان، حتی ضررهای فرضی، بر اهمیت تأیید و سپس کنترل ذهنیت خود تأکید نمی‌کنند.

ما به معامله‌گران می‌گوییم که روی برنامه‌های تجاری و استراتژی‌های مدیریت ریسک خود کار کنند، اما آنها را برای موارد اجتناب‌ناپذیری که برنامه‌هایشان کار نمی‌کند یا اقدامات مدیریت ریسک‌شان شکست می‌خورد، آماده نمی‌کنیم.

ما به سرمایه گذاران می گوییم که از ابزارهایی که در دسترس آنهاست که شرایط کاهش دهنده بازار را کاهش می دهد، مانند توقف ضرر یا مشاوران خبره، حداکثر استفاده را ببرند. اما ما نمی‌توانیم آن‌ها را برای محدودیت‌هایی که این ابزارها برای حفاظت از سرمایه و سلامت عقلشان دارند، آماده کنیم.

ما حتی به آنها توصیه می کنیم که مسئولیت را به طور کامل از دستشان بردارند و مدیران پورتفولیو را استخدام کنند تا سرمایه گذاری خود را بدون هیچ احساسی برای آنها انجام دهند، فقط برای اینکه مجبور نباشند در کنترل ذهنیت خود دچار مشکل شوند.

اما ما به ندرت می بینیم که منابع آموزشی تجارت راهنمایی های صادقانه، بدون پوشش قندی و عمیق در مورد چگونگی دستیابی و حفظ روانشناسی تجارت سالم ارائه می دهند.

ما به ندرت در ذهن معامله گران می دانیم که ما ربات نیستیم، و این چیزی نیست که بتوانیم فقط یک بار به آن فکر کنیم - این یک مبارزه مداوم و مهم است.

مهم نیست که چقدر به عنوان معامله گر با تجربه باشیم، باید درک کنیم که برای همیشه باید تلاش کنیم تا خودمان را تحت کنترل داشته باشیم و هر غریزه طبیعی، خود ویرانگر، مبتنی بر احساسات و ضد شهودی را که مغز ما را مجبور به عمل کردن می کند، شکست دهیم.

برای آشنایی با 11 ویژگی که برندگان را از بازنده ها جدا می کند روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.tradingsim.com/day-trading/trading-psychology
پس چه کنیم؟

همانطور که در جامعه به طور کلی اتفاق می‌افتد، سلامت روان کم‌اهمیت می‌شود یا در زیر فرش قرار می‌گیرد.

به خصوص در صنعتی که توسط علاقه مندان به چارت ها و افراد با کیف هایی که ماهی های بزرگ تری برای سرخ کردن دارند، اشغال شده است.

اما این رویکرد ما را به کجا خواهد برد؟

نه به بیان واضح، اما، وقتی صحبت از سلامت روان در زمینه روانشناسی تجاری شما می شود - شما به معنای واقعی کلمه نمی توانید کاری را که باید در ذهنیت خود انجام دهید نادیده بگیرید.

و اگر امیدوار بودید این مقاله پاسخی برای مشکلات شما باشد، متأسفانه، این چیزی نیست که بتوانید در یک مطالعه 4 دقیقه ای یاد بگیرید.

مطمئناً، ما می‌توانیم ابزارهایی برای کمک به شما و راه‌های مختلف کار بر روی آن در اختیار شما قرار دهیم، اما در نهایت، ذهن بسیار پیچیده‌تر از یک مقاله 800 کلمه‌ای است.

بنابراین اگر از خواندن امروز چیزی برداشت می کنید، این است: انجام دهید. . کار کنید.

تحقیقات روانشناختی گسترده‌ای را که نیاز دارید انجام دهید و در ساعات درون‌نگری به کار ببندید.

این را ساده نگیرید چشمان خود را نچرخانید و فکر نکنید که باهوش‌تر یا بهتر از احساساتی هستید که قرار است آن‌ها را احساس کنید، فقط به این دلیل که در حال حاضر آنها را احساس نمی‌کنید.

بله، نگاه کردن به درون و پرداختن به احساسات ناخوشایند خسته کننده و خسته کننده است. اما برای موفقیت شما به عنوان یک معامله گر ضروری است.

در واقع، اگر به ما بستگی داشت، قبل از واریز اولین دلار خود، داشتن یک دوره روانشناسی تجاری کامل را پیش نیاز می‌دانستیم.

تا آنجا که به ما مربوط می شود، همه ما باید طوری عمل کنیم که گویی گواهینامه یک دوره روان تجاری یک سند KYC است که هر کارگزار هنگام افتتاح حساب مورد نیاز است.

زیرا وقتی می گوییم هیچ وقت تقصیر بازار نیست، ما را باور کنید. این تصمیمات ما هستند که ما را می گیرند یا می شکنند.

پس مطمئن شوید که مال شما شما را نشکند.

برای یادگیری استراتژی فارکس موفق کلیک کنید!





:: برچسب‌ها: فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: